Értékelve: 1x
(5.0 pont)

Melyek azok a kulcsfontosságú cégvezetési tippek, amelyekkel egy KKV vezető akár kompetitív piacon is sikerre viheti a vállalkozását? Milyen alapelveket, módszereket és munkára vonatkozó attitűdöt ajánlott követni a mindennapok során?
Ehhez biztosítunk kapaszkodókat a cikkben. Specifikusan KKV-k irányításáért felelős egyének feladataira és felelősségi körére szabva, az ő üzletmenetükhöz igazodva. Bízunk benne, hogy a megvalósítás tartós eredményeket fog hozni.
Az eredményes értékesítés az alapja mindennek
Mondhatni ez a legfontosabb cégvezetési tipp vagy alapszabály. Ha egy cégben nem működik a sales, akkor nem lehet bevételt és profitot generálni. Hogyha ez nincs biztosítva, akkor felesleges bármi egyébről beszélni.
Mit kell tenni az ügy érdekében? Lehet cél a hatékonyság, például a MiniCRM és a marketing automatizálás által, egy hatékony értékesítési csapat összeállításával, vagy komoly tőkét invesztálva az értékesítési folyamatok maximalizálásába.
A lényeg, hogy a sales hasítson! Természetesen a fogalomkör magába foglalja a mérést segítő KPI mutatók felállítását, majd pedig a folyamatos nyomon követését is. Ez legyen az elsőszámú prioritás.
KKV-specifikus cégvezetési tipp a megvalósítás 4 alapszabályáról
Cégvezetőként célszerű megismerkedni az úgynevezett 4DX módszertannal. Lényege, hogy meghatározott feladatok teljesítését helyezi a fókuszba, így segít a lényegre összpontosítani és eredményeket elérni.
Ehhez kapcsolódik szorosan az első pillére is, miszerint mindig az igazán fontos célra kell összpontosítani. A kettes számú alapszabály azt mondja, hogy azzal kell foglalkozni, amiben igazán hatékonyan tudunk utat törni magunknak, avagy a cégünknek.
Harmadik lépésként az eredménytábla vezetését javasolja, mert így tartósan fent lehet tartani a csapat motivációját. A negyedik pillér pedig nem más, minthogy ki kell alakítani az elszámoltathatóság ütemét, illetve rendszerét.
Cégvezetési tippek, hogy ne az emailek feldolgozásával menjenek el a napok
Ismert fogalom a Zero Inbox elv. Lényege, hogy halogatás nélkül minden egyes nap fel kell dolgozni minden emailt, ami csak a postaládánkba érkezik. Ami fontos, ahhoz teendőt, szükség esetén egy kollégát kell delegálni. Ami nem fontos, törölni vagy archiválni kell.
Jó hír, hogy a Zero Inbox módszertan következetes alkalmazása csak az első pár napban tűnhet nehéznek. Meglepő, milyen hamar válik az átláthatatlan emailözön pikk-pakk feldolgozható mennyiséggé.
Pláne akkor, hogyha a munka egy fejlett CRM rendszer segítségével történik. Hisz ma már egyetlen automatika beállításának a kérdése, hogy bizonyos emailek kiküldése vagy feldolgozása szoftveresen történjen. Anélkül, hogy a munka minősége romlana, vagy nekünk kellene dolgozni vele.