Értékelve: 1x
(5.0 pont)
CÍMKÉK

Az e-kereskedelem egy nagyon összetett terület, ahol versenyelőnyre szert tenni napjainkban bizony igen nehéz. A Temu havi bruttó áruforgalma elérte az 1 milliárd dollárt 2023 júniusára. A kínai e-kereskedelmi óriás értékes tudást tud adni az ügyfélszerzésre és megtartásra vonatkozóan. Ez a tudás hasznos lehet a webáruház-tulajdonosok számára.

A cikkben annak járunk utána, hogy mit érdemes tanulni a Temutól online marketing terén.

Az adatok fontossága

Arra összpontosít a Temu stratégiája, hogy személyre szabott élményt nyújtson az ügyfelek számára. Ez pedig hosszú távú sikert eredményez, növeli a hűséget és az ügyfélmegtartást. A Temu esetében a felhasználó böngészési előzményeire vonatkozó valós idejű adatok elemzésének köszönhetően az ajánlómotor személyre szabott javaslatokat nyújt. A vásárlási élmény javításához pedig az is hozzájárul, hogy az ajánlások folyamatosan frissülnek, a rendszer alkalmazkodik a változó trendekhez.

A felhasználói preferenciák és a termékajánlások összekapcsolásával növelni lehet a vásárlások számát, vagyis magasabb konverziós arányt lehet elérni, mindez pedig megnövekedett bevételt eredményezhet. Szóval fontos, hogy olyan rendszert hozz létre, amely alkalmas az átfogó adatgyűjtésre. Így megértheted az ügyfelek viselkedését és preferenciáit, amelynek köszönhetően pontosabb termékajánlatokat mutathatsz.

A viselkedési adatok feldolgozásához szükség van speciális elemzőeszközökre. Továbbá fontos, hogy egy dinamikus ajánlási motort építs be az oldalba, amely folyamatosan frissíti a felhasználói preferenciák alapján a termékjavaslatokat.

A kommunikáció jelentősége

A kieső eladások csökkentése érdekében, kosárelhagyás esetén személyre szabott e-maileket vagy értesítéseket küldj a felhasználóknak! Ezekkel az üzenetekkel ösztönözni lehet őket arra, hogy fejezzék be a vásárlást. Így az elhagyott kosarakat kész eladásokká tudod alakítani. Ráadásul ezzel a módszerrel javítani tudod az ügyfélhűséget is, és ezáltal valószínűbb, hogy megismétlik a vásárlást.

Az említettek mellett fontos, hogy olyan rendszereket dolgozz ki, amelyek segítségével nyomon lehet követni, hogy mikor és miért hagyták félbe a vásárlást a felhasználók. Így mintákat lehet azonosítani, amelyek kiiktatásával meg lehet előzni a jövőben a kosárelhagyásokat. Az automatizáláshoz és a személyre szabáshoz pedig használj CRM rendszert!

Az optimalizálás szerepe

Hozz létre rendszereket, amelyek segítségével nyomon lehet követni, hogy a különböző marketingkampányokra hogyan reagáltak a felhasználók! Mindemellett fontos, hogy a hirdetési platformokról érkező adatokat integráld vissza a CRM rendszerbe! Ennek köszönhetően pontosítani lehet a közönségcélzást, valamint javítani lehet a hirdetéseket. Elengedhetetlen, hogy a kampányok beállításához minden esetben valós idejű adatokat használj a cikkben leírt megközelítés alkalmazásával.

Ha segítségre van szükséged az említettek gyakorlatba ültetésében, akkor érdemes időpontot foglalni online konzultációra a Konverzió Mester oldalán.