Értékelve: 1x
(5.0 pont)

A podcast műfaj népszerű internetes tartalommá vált az utóbbi években. Az érdekes műsorok felkeltik a hallgatóság figyelmét, és egy márka népszerűsítésére, közvetetten a vállalkozás forgalmának növelésére is hatással lehetnek. Ahhoz, hogy a műsoroddal elérd a kívánt hatást, minél több hallgatóhoz kell eljutnia. Ebben nyújthat támogatást a podcast SEO.
Annak érdekében, hogy a műsorod kiváló minőségű legyen, érdemes szakemberek segítségét is kérned az ötlet megvalósítására. Segítségedre lehet ebben a Brocasterz podcast ügynökség, hiszen szakembereik - 700 epizód elkészítésének tapasztalatával - alaposan ismerik a marketingpiacot és a műsorkészítés fortélyait. Szolgáltatásaik közül igényeid szerint választhatod a stúdióbérlést, a mentorálást, az utómunkálatok elvégzését vagy a teljes podcast készítést.
Mit jelent a podcast SEO?
A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás olyan folyamat, amely javítja az internetes keresések során a láthatóságodat. Egy podcast esetén ez azt jelenti, hogy nemcsak a Google-ben, hanem a Spotify, a YouTube és az Apple felületein is kitűnhetsz a tartalmaddal. Ugyanis egy releváns keresésnél fontos, hogy hányadik találat lesz a te műsorod az organikus találati listában.
Ha a keresőmotor hátrasorolja, a hallgatók nem figyelnek fel rá, nem fog eljutni hozzájuk. A keresőalgoritmus elsősorban a szöveges tartalmakat vizsgálja, azok alapján rangsorol, tehát a podcast szöveges részeit kell keresőoptimalizálni.
Tippek, hogyan SEO-zd a podcastodat
- Gondold végig, hogy milyen kulcsszavakra kereshetnek rá a potenciális hallgatóid, mert ezeket kell a műsor szöveges részében elhelyezned.
- A podcast címe és alcíme tartalmazzon egy-egy erős kulcskifejezést, és alapvetően frappáns legyen a névválasztás.
- A szerzőt úgy add meg, hogy lehetőleg a kulcsszavakhoz is kapcsolódjon.
- A műsor leírásában is használd a kulcskifejezéseket, de ne vidd túlzásba!
- A snownote, azaz a műsorjegyzet is tartalmazza a kulcsszavakat. Ezt az egyes epizódokkal kapcsolatos szöveget formázd, azaz adj címeket, használj felsorolásokat, és különböző betűtípusokat.
- Az egyes epizódok címébe is beleteheted a kulcskifejezéseket, hiszen a keresőalgoritmusok ezek alapján rangsorolnak. Bár az epizód címe általában 100 karakternél nem lehet hosszabb, ezért figyelj arra, hogy maradjon frappáns, figyelemfelkeltő és ahallgató számára érthető.
- A leiratokat tedd fel a weboldaladra, és linkeld be az egyes epizódokat.
- Készíts blogbejegyzést az epizódok témájával kapcsolatban úgy, hogy tartalmazzon új információkat is. A címeket, alcímeket valamint a tartalmat keresőoptimalizáld a kulcsszavakkal és a formázással.
- A podcast weboldalát is célszerű optimalizálni SEO szempontból.
Természetesen mindvégig tartsd szem előtt, hogy elsősorban a hallgatóknak kell megfelelned, hiszen nekik készíted a tartalmakat, mindezt úgy, hogy a keresőmotor is megtalálja. Ha podcastkészítéssel kapcsolatban kérdésed merül fel, fordulj a Brocasterz podcast ügynökség szakembereihez!