-
gipszkartonozás, szárazépítés
-
Óvodapedagógus
-
sofőr
-
Kőműves
-
takarító
-
karbantartó
-
Munkaügyi, Bér ügyintéző
-
TIG hegesztők
2024. 11. 21
-
Éttermi Munkatárs | Mosonmagyaróvár
2024. 12. 24
-
SAP adminisztrátor
2024. 12. 23
-
Senior Group Tax Expert
2024. 12. 26
-
Group Mobility and Digital Business Partner
2024. 12. 26
-
Promóter
2024. 12. 25
- További állások »
- Álláshirdetés-feladás »
A kutatási eredmények szerint észrevehetően javultak az olvasási képességei azoknak a másodikos kisgyermekeknek, akik a nyáron hangosan felolvastak kutyájuknak. Sőt, nem csak az olvasási képességeik, de az olvasáshoz való hozzáállásuk is pozitív irányba változott. Ugyanakkor azok a gyerekek, akik felnőtteknek olvastak, mind a két területen rosszabbul teljesítettek a nyár végére.
A kutyás gyerekek azonban minden esetben kitartóbbak |
A Tufts Egyetem Cummings Állatorvosi Iskolájának kutatásában különböző szinten olvasó másodikosok vettek részt. Tavaly nyáron a gyerekeket véletlenszerűen csoportokba osztották: az egyik csoportban a gyerekeknek öt hétig, hetente egyszer fél órát kellett felolvasniuk a kutyájuknak, a másik csoportban pedig hasonló gyakorisággal, de egy felnőttnek kellett felolvasniuk.
A terápiás kutyákat előzőleg az Olvasás Oktatási Segítő Kutyák (R.E.A.D.) program keretében képezték ki. A kutatók meglepődve tapasztalták, hogy az átlagosnál rosszabbul olvasó kutyás kisiskolások esetében nem történt jelentős javulás az olvasási képességek tekintetében.
"Úgy tűnik ez a mostani kutatás több kérdést vet fel, mint amennyit megválaszol" - nyilatkozta Dr. Lisa Freeman, aki hozzátette, reméli, hogy hamarosan valódi válaszokat is kaphatnak, hiszen az olvasási program a helyi könyvtárban folytatódik.
A kutyás gyerekek azonban minden esetben kitartóbbak voltak. A felnőtteknek olvasó résztvevők egyharmada a kísérlet vége előtt kilépett a kutatásból, a kutyások azonban mind végigcsinálták az öthetes programot.
Medipress