Értékelve: 1x
(5.0 pont)
CÍMKÉK

Nem közismert, de Cassius Marcellus Coolidge Pókerező kutyák című festménye nem egy, hanem 18 festményre utal! Mind a tizennyolc festményen komikus, furcsa állatok, humanizált kutyák szerepelnek. Azonban csak tizenegy festmény ábrázolja a pókerarcú, nem éppen kistestű kutyák Ezen éppen egy asztal körül kártyáznak. A sorozatban szerepel a művész eredeti, 1894-ben készült Pókerjátszma című festménye. Továbbá 16 másik olajfestmény, amelyet 1903-ban a Brown & Bigelow cég rendelt meg a szivarok reklámozására, és egy további, 1910-es festmény.

Cassius Marcellus Kuensi: A művész, aki létrehozta a híres festménysorozatot

Coolidge amerikai festő volt, aki a Pókerező kutyák című képeiről vált ismertté. 1844-ben született. A művésznek nem volt hivatalos képzése, de olyannyira tehetséges volt, hogy már a 20-as évei elején elkezdett illusztrációkat árulni.

A humor nagy szerepet játszott az életében, így minden rajza mindig komikus hatásra készült, így az ebben a cikkben tárgyalt is.

Az állatkertek, utcabálok és hasonló eseményeket biztosan találkozott már a fotóállványok egyikével. Esetleg nem tudná, miről beszélünk? Ezek alapvetően olyan festmények, amelyeken nyílások vannak, ahová az emberek betehetik a fejüket, hogy életnagyságú karikatúrákká váljanak. Érdekes tény Coolidge-ról, hogy tulajdonképpen őt tartják e népszerű fotóállványok megalkotójának.

Eredeti történet: Hogyan jött a Pókerező kutyák ábrázolásának ötlete

Különböző források szerint Coolidge-ot több klasszikus és modern művész is inspirálhatta. Témái hasonlóságot mutatnak olyan festőkéivel, mint Michelangelo Merisi da Caravaggio, aki olasz barokk festő volt. Georges de La Tour francia barokk festő és a posztimpresszionista Paul Cézanne.

Ezt láthatjuk például Caravaggio A kártyavárók (1594) című festményén, amely két kártyázó fiút ábrázol, és egy férfit, aki segít az egyik fiúnak csalni. De La Tour A kártyaéles a káró ászokkal című festményén (1636-1638) szintén több férfit és nőt látunk egy asztal körül. A jobb oldali úriembert szintén csalás éri a kártyajátékban. A somagyarkaszino.com oldalon biztonságosan játszhat online. Hasonlóképpen Cézanne A kártyások (1890-1892) című festményén, amely egy sorozat egyik darabja, három férfit ábrázol. Egy asztalnál játszanak, a háttérben pedig egy negyedik férfi áll a falnak támaszkodva.
A fent említett példák esetében nem biztos, hogy pontosan ezek a festmények inspirálták Coolidge-ot. Azonban hasznos vizuális támpontot adnak a Pókerező kutyák festmények megtekintésekor. Az egyetlen különbség, hogy Coolidge az embereket kutyákkal helyettesítette.

Coolidge A Friend In Need című festménye és Sir Edwin Landseer angol festő és Laying Down the Law (1840) című műve között is történtek összehasonlítások. Művén egy nagy fehér francia uszkár kutyát látunk, amint egy piros kanapén ül. Mancsával egy könyvön, ami arra utal, hogy ő a bíró, míg a többi körülötte lévő kutya ügyvéd lehet.

Kidolgozottság és részletek: A "Pókerező kutyák" festmények technikai jellemzői és stílusa

A művész sikeresen használta a festészet különböző elemeit, mint a szín, a textúra, a vonal, a technika és a méret. A színek rendszere kiegészíti egymást. A lámpán a piros és az asztalon a zöld szín széleskörű használata, valamint a fújt kontra világoskék, ami kontrasztot ad a festménynek. A könnyedség érdekében a művész a kutyákat fehér mellkasokkal rajzolta meg, és a lámpából világítás is van. Ezért sok fény van a képen. A festmény tónusai a fényt illetően közepes jellegűek. A háttérfal kék színű, a falra tűzött sárga kerettel. Ezért ez egyértelmű kontrasztot mutat az árnyalat tekintetében, szemben a fénnyel.

 

A művész durva textúrát használt a festményéhez, különösen a falakon. Ezek durvaságot mutatnak, és ez látható a szoba padlóján is. Úgy tűnik, hogy durva szerkezetű, és kevés fényes textúra van a falon lévő rajzban. A zöld asztal puha szerkezetűnek tűnik, ami miatt jól lehet rajta játszani.

A festmény kis méretű. A szoba kicsi, amit az is mutat, hogy a kutyák összezsúfolva tűnnek a szobában, ellentétben azzal, hogy egy nagy szobában kellene szórakozniuk. A kis méret nyilvánvaló abból, hogy a kutya a falnak támaszkodik, hogy elég helyet teremtsen ahhoz, hogy elrejtse játékkártyáit a többi játékos elől.

 

Titokzatos jelentés: A művek értelmezése és helyük a művészettörténetben

 

A festmény a mai társadalom szimbóluma. A művész megmutatta, hogy a modern társadalomban létezik egy olyan osztály, amely mélyen gyökerezik a kábítószer- és drogfogyasztásban. Amint azt a pipázó, szivarozó és sörivó kutyák ábrázolják.

Ez annak szimbóluma, hogy a nagyvállalatok hogyan használják fel befolyásukat arra, hogy manipulálják és a dohányzás és az ivás szokására csábítsák az embereket. A kutyákat, aranyos állatok úgy ábrázolják, mint akik boldogok, miközben élvezik az időt. A festmény a társadalomban uralkodó jólét szimbóluma is, és annak, hogy a gazdagok hogyan használják a pénzüket a társadalom szegényeinek segítése rovására.

A szabadkőművességgel kapcsolatban más jelentések is születtek; Coolidge valójában tagja volt az antwerpeni szabadkőműves páholynak, ahol született. Felmerült, hogy a művész olyan szabadkőműves utalásokat tett bele, amelyeket csak a többi tag érthetett meg. Ez nyilvánvaló a Kecskén lovagolva című festményén.

Összegzés

 

Az Egyesült Államokban ezek a festmények az ország egyik legikonikusabbá váltak. A műalkotás a giccses dekoráció klasszikus példája - folyamatosan reprodukálják és módosítják, mint a szelíd humor forrását és a popkultúra Coolidge iránti tisztelgését.