Vevőidet minden nap, a nap minden (ébren töltött) órájában százasával (ezresével?) érik a reklámok és “kihagyhatatlan” ajánlatok minden online és offline felületen. Ebben a reklámlármában két lehetőséged van, ha a piacon akarsz maradni: túlharsogod a versenytársaidat vagy okos marketingeszközökkel bekúszol vevőid fejébe... Az utóbbi tűnik hosszú távon kifizetődőnek, igaz?

Téged szeretnek a vevőid?

Már csak azért sem érdemes erőszakos, hangos reklámkampányokba fognod, mert a vevőd, a 21. század embere (pláne, ha az Y vagy Z generáció tagja) nagyon kifinomult érzékkel rendelkezik a “hamisan” csengő reklámokkal szemben. Ráadásul elég magas a tűrésküszöbe. Vagyis vagy észre sem veszi a reklámod vagy észreveszi, de vállrántva másikra kattint.

Hol vannak már azok az idők, amikor elég volt egy újsághirdetést feladni, amiben csak leírtad, hogy a te terméked a legjobb, mert… A vevődnek egyre több kell, különben másik eladót (vagyis a versenytársaidat) választ, hiszen rengeteg lehetősége van. Sokszor nem egy-egy termék sajátosságai a döntőek, hanem az eladó (cég) “személye”: a weboldala, a közösségi oldala(i). Meg tudják-e ŐT szólítani, személyesen. Erre a legjobb eszköz még mindig a hírlevél, persze csak akkor, ha jól csinálod…

Milyen a jó hírlevél?

Miért lehet a hírlevél a leghatékonyabb online marketingeszközöd? Többek között azért, mert név szerint megszólíthatod a vevőd. Személyre szóló ajánlatokat küldhetsz neki az alapján:

  • hogyan “viselkedett” a weboldaladon: milyen termékeket nézett meg, mit tett a kosarába, hogyan lett a feliratkozód?
  • ha már vásárolt tőled: mit, mikor, milyen termékre lehet még szüksége?

Vevőd tehát úgy érezheti, hogy tényleg törődsz vele, nem csak a pénzét akarod.

A jó hírlevél ezenkívül GDPR kompatibilis, vagyis csak annak küldöd, aki kérte, különben a visszájára sül el a dolog. Azonkívül, hogy vevődet név szerint szólítod meg, fontos, hogy Te küldd, ne a céged (ne az iroda@példacég.hu)! A levél végén, az elköszönésnél a Te neved szerepeljen, a beosztásoddal és a fotóddal együtt!

Kerüld el a SPAM mappát

Fontos, hogy ajánlataid ne a SPAM mappába kerüljenek, hanem kiszámíthatóan, rendszeresen megkapják ezeket a vevőid. (Azaz ne a SPAM mappába menjen a leveled, de ne is SPAM-meld vevőidet napi két levéllel…)

Ezért is fontos, hogy rendelkezz dedikált SMTP szerverrel (ezen keresztül tudod kiküldeni az e-mailjeidet). Amikor SMTP szervert választasz, figyelj oda arra, hogy az egyes szolgáltatóknál korlátozva van-e a küldhető e-mailek száma (pl. óránként). Ne ez jelentsen gátat vevőid elérésében! Korlátlanul küldhetsz e-maileket például az AB Plusz SMTP szolgáltatásával.

Ezzel megakadályozhatod azt is, hogy leveleid a SPAM mappába kerüljenek. Hiszen lehetnek bármilyen csúcsszuperek, színesek, szagosak az ajánlataid, ha senki nem nyitja meg őket… Nem szeretnél a semmiért órákat dolgozni, igaz?

értékelés