Értékelve: 1x
(5.0 pont)

A koronavírus-járvány egy dolog miatt biztosan jó volt a gazdaságnak, hatalmas léptékben felgyorsította a digitalizációt, az ügyintézés és bevásárlás online térbe helyezését. Rájöhettünk arra, mennyi mindent el lehet adni az interneten, és milyen sok dolgot el tudunk intézni anélkül, hogy kimozdulnánk otthonról.
Rengeteg webáruház indult el az utóbbi másfél évben, viszont ezek üzemeltetése nem mindig hatékony. Ebben a cikkben megmutatunk néhány trükköt, amellyel a webshop üzemeltetését gazdaságosabbá lehet tenni.
Saját fejlesztés vagy bérleti konstrukció?
Ha egyszeri fejlesztéssel meg lehetne minden problémát oldani, akkor hosszú távon nyilván a saját fejlesztés lenne az olcsóbb. Mivel azonban a trendek, a brilliáns új megoldások, amelyeket integrálni kell, folyamatos fejlesztést tesznek szükségessé, a webáruház bérlés a legtöbb esetben jóval költséghatékonyabb. Itt előre ismert havidíjért juthat a legújabb trendeket követő webshophoz. Magyarországon célszerű magyar felhasználói felülettel rendelkező webáruházat bérelni, mint amilyen például az Unas rendszere.
A bérleti konstrukciók közül olyat érdemes választani, amely skálázható, rugalmasan tud igazodni a webáruház méreteihez. Választás előtt célszerű a különböző szolgáltatók csomagajánlatait összevetni.
Milyen szállítási opciókat érdemes ajánlani?
Ebben a kérdésben igencsak eltérőek a vélemények. Vannak olyan futárszolgálatok, amelyek szemrebbenés nélkül elveszik az áru értékének 20 százalékát szállítási díjként, míg mások fix - mennyiségtől függő - áron szállítanak. Az utóbbinál is változhat a tarifa, ha a szállítandó darabszámok megnőnek, érdemes új ajánlatot kérni.
Hogyan lehet a tranzakciós díjakon spórolni?
Az ma már nem kérdés, hogy érdemes valamilyen elektronikus fizetési lehetőséget biztosítani a webáruházban. Itt is érdemes időről időre újra szétnézni az ajánlatok között.
Marketingköltségek
Ennél a tételnél bőven lehet spórolni, csak kérdés, hogy érdemes-e, hiszen a jó marketing jelentős forgalmat képes generálni. Itt tehát nem a költségkereten kell változtatni, hanem optimalizálni kell, hogy ezt a keretet mire fordítjuk. Érdemes olyan marketingeszközt választani, amellyel a leghatékonyabban érjük el a célközönséget. Ha a megfelelő közönséget érjük el a megfelelő tartalommal, akkor rengeteget spórolhatunk a reklámköltségeken úgy, hogy ugyanannyi ráfordításból több vásárlás keletkezik.
Keresőoptimalizálás
Ha sikerül olyan kulcsszavakat találni, amelyekre a webáruházunk jól szerepel, akkor sokat takarítunk meg azzal, hogy az organikus találatokért nem kell fizetnünk. A jó tartalmak és elnevezések, a jó minőségű és optimális felbontású képek, a linkmarketing mind hozzájárulhatnak az organikus elérések számának növeléséhez.
Egyéb költségek
Nyilván minden webáruházban vannak egyéb kiadások, amelyeken faragni lehet.